Doprava, která neznečišťuje životní prostředí - i to může být realita Mostu!

02. 09. 2018 | Ústecký kraj

MOSTECKO –  Životní prostředí a ovzduší znečišťuje doprava. Nemusí to tak být ale vždy.  Jednou z možností je nízkoemisní doprava, která má v Mostě, a potažmo i v celém Ústeckém kraji, velký potenciál. A speciálně vodíková mobilita. Tuto oblast podporuje i program RE:START.

Celý článek

To, že je ve vodíku a vodíkové dopravě skrytý velký potenciál si už začíná svět velmi dobře uvědomovat, a to jak v zahraničí, tak i v České republice. Tuto oblast podporuje i program RE:START, který vládě předkládá návrh na uvolnění dotací pro města a obce v Ústeckém kraji na obnovu vozového parku a nákup vodíkem poháněných autobusů. Města o takové modernizaci vážně uvažují. Tuto skutečnost potvrdil primátor města Mostu Jan Paparega: „Ano, o koupi autobusů na vodíkový pohon určitě uvažujeme. Je to cesta, jak zlepšit životní úroveň občanům města, což je pro mne absolutní priorita.“ Město Most by se tak mohlo zařadit k městům jako je Berlín, Londýn a další, která již vodíkovou dopravu realizují.

Společnost Unipetrol nejen že postaví plnící stanici, v areálu čerpací stanice v Záluží, ale např. podporuje středoškolské týmy, které se účastní závodů Hydrogen Horizon Automotive  Challenge (H2AC)  –  závodu  modelů  aut  na  vodíkový  pohon. A tak se nám to tady pěkně skládá – plnící stanice, vodíkové autobusy, studenti, kteří mají o tuto problematiku zájem…to je cesta do budoucnosti! „Životní prostředí a kvalita ovzduší je jedna z podmínek celkového rozvoje kraje, místa, kde chceme, aby se nám všem lépe žilo. Využívat zbytkové suroviny z místního průmyslu ke zlepšení životních podmínek a služeb pro obyvatele, pohánět jimi auta, a tím šetřit ovzduší, je přeci velmi chytré řešení. I výzkum a vývoj v této oblasti má potenciál přilákat další špičkové pracovníky a vytvořit pro ně zajímavé příležitosti. Proto v RESTARTU usilujeme o to, abychom na podporu čisté mobility získali zatím nevyužité prostředky z fondů EU a Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlásilo pro naše kraje dotační výzvy. Tuto možnost nám potvrdila i Evropská komise,“ dodává Gabriela Nekolová, zástupkyně zmocněnce vlády pro restrukturalizaci Ústeckého a Karlovarského kraje a program RESTART

Za vším hledej vodík….

Vodíkový pohon je označován jako čistý (bezemisní), a to z toho důvodu, že vodík není spalován v motorech, ale spotřebovává se v palivových článcích, ve kterých se mění na elektřinu. Výhodou je také fakt, že vodíková vozidla oproti elektroautům nepotřebují dlouhé nabíjení baterií, protože vodík je do nich natankován během tří minut. Zní to jako sci-fi? Možná ano, ale je to tak. A to není všechno: vodík je navíc vedlejším produktem výroby v chemickém průmyslu, který v Ústeckém kraji dominuje.

Vodíkový autobus

Mohlo by vás zajímat

Všechny aktuality

RE:START schválen, více se do něj zapojí samotné kraje

05. 09. 2018 | ČR

„Výzvy jsou určeny pro všechny tři kraje. Jaké bude konečné rozdělení peněz mezi jednotlivé kraje, záleží hlavně na aktivitě subjektů…

Doprava, která neznečišťuje životní prostředí - i to může být realita Mostu!

02. 09. 2018 | Ústecký kraj

To, že je ve vodíku a vodíkové dopravě skrytý velký potenciál si už začíná svět velmi dobře uvědomovat, a to…

Jaké možnosti má Karlovarský kraj prostřednictvím RE:STARTu?

24. 08. 2018 | Karlovarský kraj

I přes tak krátkou dobu se podařilo připravit a vyhlásit dotační programy za cca 11 miliard korun a další budou…

TAKÉ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI UŽ RE:START POMÁHÁ MĚSTŮM I OBCÍM

24. 08. 2018 | Moravskoslezský kraj

Podle tabulek ministerstva pro místní rozvoj v získávání dotací se v Moravskoslezském kraji zatím podařilo zrealizovat projekty za 34 milionů…

Co se stovkami ruin v našem kraji?

22. 08. 2018 | Ústecký kraj

Máte pravdu, na území Ústeckého kraje se nachází mnoho starých objektů, které přímo volají po nějaké akci, ať už znovuobnovení,…

Region je jako operační systém. Když se zasekne,
potřebuje Restart.

Jedině tak lze znovu a lépe nastavit všechny důležité funkce a služby.